Opublikowano: niedziela, 02, czerwiec 2024
Sebastian
"Wyrabianie aktywnego stosunku dzieci do ochrony przyrody. Ugruntowanie przekonania o tym, że człowiek jest częścią przyrody, że powinien z przyrodą współżyć i chronić ją."
A. Janczewska (Dział „Środowisko. Społeczno-przyrodnicze.”, "Nauczanie początkowe. Materiały metodyczne dla nauczycieli”. Zeszyt 3. (rocznik XXV, rok szkolny 1979/80, Związek Nauczycielstwa Polskiego. Oddział Kielce. Red. nacz. Ryszard Więckowski, CzZG ZP Kielce, s. 100.)
ZOBACZ CAŁY TEKST
Inne treści:
Wieczerza hełmców (01/23 Archiwa Miejskiego Druida) Cat food and roaches - karaczany wcinające kocią karmę:
Nasz najmniejszy dzięcioł - dzięciołek (Dryobates minor):
Straszyki Onchestus rentzi zmieniają lokum (new home):
Poprzednie cytaty
„Co więcej: walka z przyrodą, ujarzmienie przyrody są często wprost utożsamiane z sukcesami w rozwoju cywilizacji i kultury. Takie rozumienie kultury przeniósł także Europejczyk na podbite kontynenty i usiłował zaszczepić je ich pierwotnym mieszkańcom.” (J. B. Faliński)
„Nasz przyjazny stosunek do zwierząt rzadkich i ginących powinien sięopierać na zrozumieniu konieczności zachowania ich dla przyszłych pokoleń badaczy, hodowców, artystów, malarzy, fotografików, poetów i pisarzy oraz wszystkich ludzi lubiących obserwować zwierzęta. Hasłem naszym powinno być: <<Nie dopuśćmy do powtórzenia się historii tura>>.” (K. Wrońska)
„Ćwiczenia z zakresu przyrodoznawstwa wprowadzamy do szkoły po to, aby ucznia nauczyć samodzielnie pracować, przyzwyczaić do dokładności w obserwowaniu, do akuratności, porządku, dać mu nie tylko pewien zasób wiedzy, ale pokazać, jakiemi drogami wiedzę tę zdobywać należy.” (T. Męczkowska, St. Rychterówna)
„Wiele gatunków jest zagrożonych i będzie można je zachować tylko pod warunkiem współpracy biologów, techników i planistów oraz zrozumienia ze strony całego społeczeństwa.” (W. Strojny)
Odsłony: 219